ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

BEVEZTÉS

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) Erős Regő Egyéni Vállalkozó (továbbiakban: Szolgáltató), és a Szolgáltató által a www.apatokgardrobja.hu weboldalon keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek). Az ÁSZF minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely a www.apatokgardrobja.hu weboldalon keresztül történik. Az apatokgardrobja.hu webáruházában történő vásárlással Ön elfogadja az Általános Szerződési feltételeket, így kérjük, figyelmesen olvassa végig az itt leírt információkat. A Szolgáltató elhárít minden, az itt leírt feltételek nem ismeretéből eredő kártérítési igényt és reklamációt.

AZ ÁSZF VÁLTOZÁSA

 A változások könnyebb követése érdekében az ÁSZF verziós változásokat vastagon kiemelve jelenítjük meg.


SZOLGÁLTATÓ ADATAI:

A Szolgáltató neve: Erős Regő Egyéni Vállalkozó

A Szolgáltató székhelye: 8000 Székesfehérvár, Tóvárosi Lakónegyed 49. em.: FS, ajtó: 2.

A Szolgáltató e-mailcíme: apatokgardrobja@gmail.com

A Szolgáltató telefonszáma: +36 70 798 6151

A Szolgáltató Adószáma: 42990963-1-27

A Szolgáltató nyilvántartási száma: 58209325


Bejegyző bíróság megnevezése: Székesfehérvári Törvényszék Cégbírósága


Tárhelyszolgáltató adatai: Rackforest Zrt.; 1132 Budapest, Victor Hugo utca 11. 5. em. B05001; Cégjegyzékszám: 01-10-142004; Elérhetőség: support@rackforest.hu

 

ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK

A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó́, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban „Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó́ jogszabályok kötelező̋ rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadóak.

MEGRENDELÉS

A vásárlandó áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit, pontos méreteit a konkrét árucikk információs oldaláról lehet megismerni. Amennyiben a Weboldalon található bármely áru minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban, a weboldalon közölteknél több információra van szüksége, kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz, melynek adatait, elérhetőségét az ÁSZF Ügyfélszolgálat pontjában találja.

A vételár mindig a kiválasztott termék információs oldalán feltüntetett összeg. A termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét. Egyéb, külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

A Weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal a feltétellel, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül és kedvezően sem befolyásolja.

Megrendelés feladására az apatokgardrobja.hu online áruházban a Kosár használatával van lehetőség. Az Ügyfél a kiválasztott termékeket az egyes termékekre kattintást követően megjelenő, a termék részletes adatait ismertető oldalon található „Kosárba” gomb használatával teheti Kosarába. A Kosár tartalmát megtekinteni, módosítani a Weboldal jobb oldalán található kosár ikonra kattintást követően van lehetőség, ahol a Kosár tartalma törölhető is („Kosár kiürítése”). A Kosárban a “Szállítás és Számlázás” gombra kattintva választani tud az átvételi módok közül, meg tudja adni a számlázási és szállítási adatokat, illetve megjegyzést fűzhet megrendeléséhez. Ha minden szükséges adatot megadott és kiválasztotta az átvételi módot, akkor a „Fizetés” gombra kattintva ellenőrizheti a megrendelés feladása előtt rendelése adatait, megadhat kedvezményre feljogosító kuponkódot, illetve kiválaszthatja az Önnek megfelelő fizetési módot. Amennyiben Ön a bankkártyás fizetést választotta, ezen az oldalon adhatja meg bankkártya adatait is a termék(ek) kifizetéséhez). A “Véglegesítés” gombra kattintva jóváhagyhatja bankkártyás fizetését, utánvét esetén pedig véglegesítheti megrendelését.

Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.

A megrendelést a Szolgáltató Weboldalán keresztül csak akkor fogadja el, ha az Ügyfél a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul kitölti. Hibás, vagy hiányos kitöltés esetén az Ügyfél hibaüzenetet kap a Weboldalon a megrendelés véglegesítése előtt.


A megrendelés feladására, az ajánlat elküldésére „Megrendelés” feliratra kattintást követően kerül sor, ezt követően az Ügyfél részére fizetési kötelezettség keletkezik.

A megrendelést követően a Szolgáltató e-mailben az Ön által megadott e-mail címre elküldi a megrendelt tételeket, valamint az Ügyfél által a vásárlás során megadott adatokat, ezzel elektronikus úton visszaigazolja az Ön megrendelésének megérkezését. A Szolgáltató köteles a megrendelést 48 órán belül elektronikus úton (e-mailben) visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazoló e-mail a megrendelés elküldésétől számított legkésőbb 48 órán belül az Ön által megadott e-mail címre nem érkezik meg, Ön mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.

SZERZŐDÉS

E visszaigazoló e-mail a Szolgáltató részéről az Ügyfél által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre Szolgáltató és az Ügyfél között. Az Ügyfél mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

 A termék megrendelését annak teljesítéséig az Ügyfél módosíthatja, valamint lemondhatja az ügyfélszolgálat apatokgardrobja@gmail.com e-mail címére írt elektronikus levélben.

A szerződés nyelve magyar.

A szerződést Szolgáltató iktatja, az Ügyfél által utólag az apatokgardrobja@gmail.com e-mailcímre írt levélben kérhető a rendelés számának megadásával.

A Weboldalon megrendelt szolgáltatásokat a Szolgáltató az Ügyfélnek e-mailben küldött rendelési visszaigazolásban szereplő helyszínen teljesíti. A teljesítés határideje a választott szállítási mód és a rendelés leadásának időpontjának függvényében változhat, azonban semmilyen esetben sem haladja meg a 8 munkanapot.

ADATBEVITELI HIBÁK JAVÍTÁSA

Az Ügyfélnek a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Webáruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen a “Kosár kiürítése” gombra kattintva. A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

SZÁLLÍTÁSI ÉS FIZETÉSI FELTÉTELEK

A Szolgáltató többféle szállítási opciót felsorakoztat a weboldalon. A szállítást a Packeta Hungary Kft. biztosítja, Packeta átvételi pontokon, illetve házhozszállítással. A Szolgáltató a szállítási díj változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja.

A csomagszállítás bruttó díja Packeta Z-BOX-ra és átvevőhelyre való szállítás esetén: 950 ft

A csomagszállítás bruttó díja házhozszállítás esetén: 1460 ft

Az utánvét kezelési díja (a szállítási díjon felül) bruttó: 255 ft



Az Ügyfélnek lehetősége van a weboldalon megrendelt árut személyesen, átvételi pontjaikon Budapesten és Székesfehérváron, előre egyeztetett időpontban átvenni. Az aktuális átvételi lehetőségekről Ügyfél a “Számlázási és szállítási adatok” oldalon, a Szállítási mód kiválasztása során tájékozódhat.

Az Ügyfél a Szolgáltató az alábbi fizetési módokat biztosítja online vásárlás esetén: utánvét, bankkártyás fizetés

Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.


Számla: Szolgáltató az Ügyfél részére a kifizetés igazolására, a megrendelés elküldését követően számlát állít ki az Ügyfél részére, melyet elektronikus úton kézbesít. Az ÁSZF elfogadását követően az Ügyfél hozzájárul ahhoz, hogy számára a Szolgáltató elektronikus számlát állítson ki. Jelen hozzájárulás visszavonására Szolgáltató ügyfélszolgálatához intézett egyértelmű beleegyezés visszavonására irányuló nyilatkozattal van lehetőség. Elektronikus díjbekérő számlát csak azon Ügyfelek részére küld a Szolgáltató, akik nem a készpénzben történő fizetési módot választották. Az elektronikus díjbekérő számla tartalmazza azt az összeget, amit az Ügyfél a Szolgáltató által biztosított online fizetési mód igénybevételével (Barion Payment Zrt. használata, vagy bankkártyás fizetés) köteles kiegyenlíteni.


FELELŐSSÉG

A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amely más szolgáltatók oldalaira vezet. Ezen szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

Az Internet globális jellege miatt az Ügyfél elfogadja, hogy a Weboldal használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve jár el. Amennyiben a Weboldal használatával összefüggő bármely tevékenység az Ügyfél államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag az Ügyfelet terheli a felelősség.

KELLÉKSZVATOSSÁG

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a Szolgáltató (Erős Regő EV) hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén Ön a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő  egy év.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató (Erős Regő EV) nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

TERMÉKSZAVATOSSÁG

 

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

JÓTÁLLÁS

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

A vonatkozó, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó köteles jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet alapján a webshop weboldalt üzemeltető Szolgáltató hibás teljesítés esetén jótállásra köteles.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

 

A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek az Ügyfél részére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja. Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály hat hónapos kötelező jótállási időtartalmat ír elő. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Ügyfél részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

 

-rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,

 

-helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,

 

-elemi kár, természeti csapás okozta.

 

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén az Ügyfél:

 

elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével az Ügyfélnek okozott érdeksérelmet.

 

ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha az Ügyfélnek a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, az Ügyfél – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

 

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és az Ügyfél által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, az Ügyfél érdekeit kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

 

Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt az Ügyfél a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kijavítása esetén a kijavított termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

 

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.

 

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megi


PANASZKEZELÉS

Ügyfélnek panaszt bejelenteni a szolgáltatónak írásban, az apatokgardrobja@gmail.com e-mailcímen van lehetősége.

Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban kell, hogy megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját írásban kell, hogy megindokolja. A Szolgáltató vállalja, hogy a válasz másolati példányát 3 évig megőrzi és azt az azt ellenőrző hatóságok kérésére bemutatja. Amennyiben az érdembeli válasszal a végfelhasználó nem ért egyet, úgy lehetősége van azt jelezni. Ebben az esetben Szolgáltató köteles a panaszról egyedi számmal ellátott jegyzőkönyvet felvenni.

A Fogyasztó fordulhat panaszával Békéltető Testülethez is:

 

Fejér Megyei Békéltető Testület

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszám:06-22 510-310

Fax: 06-22 510-312

E-mail cím: fmkik@fmkik.hu

 

Választhatja az Online vitarendezés fórumát – Európai Bizottság:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU



Budapest, 2023.08.19.

 

Toast szöveg